top of page
achtung.jpg

SÄÄNNÖT

ASA Airsoft Arenan yleiset turvallisuus- ja järjestyssäännöt

Suojalasit aina päällä
Max 1,4J lähtönopeus
Ei sarjatulta julkisissa peleissä
Hätätilanteessa: 'PELI SEIS'
Collasi-6.jpg
Tärkeä huomio

Mikäli asiakas rikkoo näitä sääntöjä, käyttäytyy muuten hyvien tapojen vastaisesti tai vahingoittaa tahallisesti ASA Airsoft Arenan omaisuutta, siitä seuraa vahingonkorvausvelvollisuus ja ASA Airsoft Arenalla on oikeus perua asiakkaan voimassa oleva asiakkuus välittömästi.

  • 1. Asiakas on itse vastuussa siitä että ASA Airsoft Arenan tarjoamat palvelut sopivat hänelle ja tarvittaessa varmistaa asian lääkäriltään. Osallistuminen peleihin ja harjoittelu tapahtuu aina omalla vastuulla. Asiakas sitoutuu käyttämään laitteita ja varusteita niiden käyttöohjeiden ja mahdollisen opastuksen mukaisella tavalla. Ampuma-alueelle astuessa on aina noudatettava ohjaajan antamia turvallisuus- ja tekniikkaohjeita.


    2. Loukkaantumisvaaran takia alle 16 – vuotias voi harjoitella ja osallistua peleihin ainoastaan saatuaan siihen vanhempien kirjallisen luvan.


    3. ASA Airsoft Arena ei hyväksy doping- tai huumausaineita. Asiakas tai henkilökunta ei saa käyttää missään muodossa suorituskykyä kohottavaa ainetta (doping – aineet) tai huumeita lukuun ottamatta lääkärin määräämiä lääkkeitä. Doping – aineiksi luetellaan World Anti-Doping Agency (WADA) määrittelemät aineet. Tupakointi ei ole sallittua missään ASA Airsoft Arenan tiloissa. Alkoholin, päihteiden tai Suomen laissa kiellettyjen aineiden nauttiminen tai tuominen ASA Airsoft Arenan ampuma alueelle on ehdottomasti kiellettyä. Alkoholin nauttiminen on sallittu vain merkityllä alueella.


    4. Alkoholin tai muiden päihteiden vaikutuksen alaisena oleva henkilö poistetaan ASA Airsoft Arenan ampuma alueelta välittömästi.

  • 1. Muiden asiakkaiden häiritseminen on kiellettyä. Erilaisten tuotteiden ja palveluiden
    kaupustelu ASA Airsoft Arenalla on kiellettyä ilman lupaa.


    2. Valokuvaaminen ilman henkilökunnan lupaa on kielletty ASA Airsoft Arenan tiloissa.


    3. Asiakkaan tulee käyttää puhtaita harjoitusvaatteita ja sisäliikuntakenkiä sekä huolehtia
    henkilökohtaisesta puhtaudesta ja hygieniasta. Parranajo tai karvojen poisto ei ole sallittua
    suihkutiloissa.


    4. Asiakkaan tulee ottaa allergikot huomioon käyttämällä hajusteita kohtuudella.


    5. ASA Airsoft Arenalta tulee poistua aukioloaikojen puitteissa. Sulkemisaikaan ei saa olla

    enää pukuhuoneessa tai ampuma alueella.


    6. ASA Airsoft Arena ei vastaa arvoesineiden häviämisestä tai vahingoittumisesta
    aiheutuvista vahingoista.

    7. ASA Airsoft Areena tarjoaa lukittavat säilytyslokerot harjoittelunaikaiseen käyttöön. Asiakas käyttää kyseisiä lokeroita tavaroidensa säilytykseen. Säilytyslokeroissa ei tule säilyttää arvoesineitä eikä klubi vastaa arvoesineiden häviämisestä tai vahingoittumisesta aiheutuvasta vahingosta. Varusteiden ja vaatteiden jättäminen pukuhuoneisiin tai -kaappeihin yön yli ei ole sallittua.

  • 1. Itsestäänselvistä asioista johtuen oikeat ampuma-aseet ja terä-aseet ovat kiellettyjä (myös
    muidenkin kuin pelinjärjestäjien taholta)


    2. Suojalasit ovat pakolliset, koska pelissä käytetään airsoft-pyssyjä. Suojalasien on
    suojattava 100% silmät.


    3. Airsoft -pyssyn lähtönopeus testataan kronomittarilla, korkein sallittu teho on 1,4J


    4. Älä ammu sellaista vastapuolen pelaajaa, jolla ei ole jostain syystä suojalaseja päässä
    vaan varoita häntä ja ilmoita tapahtuma pelin järjestäjille


    5. Sääntöjen rikkomista seuraa vähintään varoitus ja mikäli varoituksia kertyy useampia
    pelaaja voidaan eliminoida pelistä, erottaa pelistä ja/tai kieltää osallistumisesta tuleviin
    peleihin.


    6. Julkisissa peleissä pelataan semi-only, eli sarjatulen käyttö on ehdottomasti kieletty.
    Sarjatulen käyttö on sallittu ainostaan privaatti peleissä tai tiettyinä pelivuoroina.


    7. Hätätilanteessa (esim rikkoontuvat suojalasit tai jokin onnettomuus) huutaa kuka tahansa
    tilanteen huomaava PELI SEIS, jonka kaikki toistavat. Muut pelaajat jäävät paikalleen aseet
    varmistettuna, pelinvetäjän tai henkilökunnan johdolla selvitetään tilanteen vakavuus.


    8. Sokkona ampuminen kielletty (esim kulman taakse, tai esteen yli, pelkkää asetta sinne
    osoittamalla).


    9. Kakkoskerroksesta saa ampua pääsääntöisesti vain sisäpihalle päin. Ei siis esim suoraan
    ylhäältä alaspäin sivu- tai takakäytäville.


    10. Respawn huoneiden lisäksi takakäytävät molempien joukkueiden puolella on rauhoitettu
    pelistä. Vastustajan takakäytävälle ei saa kiertää, eikä sinne saa ampua kulman takaa.
    Poikkeuksena tähän "poliisien" puolen kulma josta pääsee heti kulman takaa oviaukosta
    labyrinttiin. Tästä saa kiertää ja kulkea labyrinttiin, mutta ei edelleenkään ampua
    takakäytävällä.


    11. Verkkolasien käyttö on kieletty, mikäli pelaaja on alle 18v. Tarvittaessa henkilökunnalla on
    oikeus pyytää suojamaski/lasit tarkistettavaksi.

  • 1. Suora osuma mihin tahansa pelaajan ruumiinosaan aiheuttaa pelaajan eliminoinnin pelistä. Tämä sisältää osumat pelaajan vaatetukseen, päähineeseen ja varusteisiin jotka ovat kiinnitettynä hänen kehoonsa ja estävät BB-kuulan osumiseen kehoon normaalisti. Aseosumia ja osumia varusteisiin jotka eivät ole keho-osuman tiellä ei lasketa.


    2. Kimmokkeita ei lasketa osumiksi.


    3. BB-kuulat jotka tulevat puskan, nurmikon tai muun ohuen materiaalin lävitse lasketaan osumiksi vaikkakin niiden lentorata olisi muuttunut.


    4. Oman pelaajan osuma Sinuun lasketaan myös.


    5. Eliminoitu pelaaja on velvollinen huutamaan "OSUMA!" ja poistumaan eliminoitujen pelaajien respa paikkalle pitämällä airsoft-pyssynsä korkealla päänsä yläpuolella, jotta muut pelaajat tunnistavat hänet eliminoiduksi.


    6. Eliminoidut pelaajat eivät saa puhua muille pelissä oleville, ennenkuin heidät palautetaan peliin.


    7. Näiden kranaattien käyttö on kielettyä:
    -Tainnutuskranaatti(yli 70 dB)
    -Hengenvaarallisia kranaatteja
    Pelaaja saa osuman, jos kranaatti räjähti 3 metrin säteellä tai kranaatin kuula osui johonkin kehon osaan

  • 1. Pelaajan tai hänen airsoft-pyssynsä tai varusteista pitäminen on kiellettyä.


    2. Poikkeuksena on "puukko -eliminointi", joka ta

    pahtuu airsoft-pyssyn piipulla kevyesti
    napauttamalla, jolloin pelaaja eliminoituu.


    3. Areenan rakenteissa ja kalusteissa kiipeily on kielletty. Poikkeuksena tähän toimiston
    pöydät ja kiinteärakenteiset muurit pankin ja labyrintin edessä.

  • 1. Kun peli on alkanut, ei peliä keskeytetä muutakuin hätätapauksen vuoksi, kuten pelaajan
    loukkaantuminen.


    2. Pelaajat jotka eivät voi jostain syystä jatkaa peliä, ilmoittavat "osuman" ja poistuvat pelistä
    normaalisti.


    3. Pelin aikana tauot on asiakkaan vastuulla. ASA AirSoft Arena ei hyvitä peliaikoja jos
    asiakas kuluttaa oma peliaika tauolla

  • 1. Käytä vain henkilökunnan antamia lippaita. Omien lippaiden käyttö vuokraaseissa on kieletty.

    2. Omien kuulien ja käytettyjen kuulien käyttö vuokraaseissa on kieletty.

    3. Älä tee muutoksia vuokravarusteisiin ilman lupaa. 

    4. Käytä varusteita henkilökunnan antamien ohjeiden mukaisesti.

  • 1. Pelaajilta odotetaan rehtiä ja ystävällistä käyttäytymistä. Pelaajat jotka eivät osaa käyttäytyä asiallisesti voidaan erottaa pelistä. Tämä takaa hyvät välit pelaajilla ja pelin sujuvan toteuttamisen.


    2. Noudata pelin sääntöjä.

  • 1. ASA airsoft arena käyttää punaista ja keltaista tunnusnauhaa. Ota 2 kappaletta mukaan
    (vasemmalle ja oikealle kädelle). Jos sinulla ei ole niitä, voit ostaa areenalla (katso
    hinta-osio)

    2. Kun saavut pelialueelle ja peli ei ole vielä käynnissä, odota keskialueella kunnes
    joukkueet on jaettu ja pelimuoto briiffattu. Siirry vasta sitten respawn alueelle. Jos saavut
    kesken pelin, siirry "rosvojen" puoleiseen respawn huoneeseen (kulku suoraan käytävän
    kautta, vasemmalta), valmistaudu pelivalmiiksi ja odota seuraavaa pelibriiffiä (pelikierros
    kestää yleensä max 10min). Ilmoita pelinvetäjälle että saavuit uutena mukaan peleihin.


    3. Peli alkaa PELI KÄY huudolla pelinvetäjän toimesta ja sen toistavat kaikki. Peli päättyy
    PELI OHI huudolla, jonka toistavat kaikki. Peli ohi huutaa pelinvetäjä kun peliaika päättyy tai
    kuka tahansa pelaaja jos pelin objekti on suoritettu.


    4. Pelikierroksen jälkeen kokoonnutaan keskelle ja briiffataan seuraava peli, sitten siirrytään
    osoitetulle respawnille ja ladataan lippaat ynm valmistautuminen seuraavaan
    pelikierrokseen.


    5. Kun kaikki joukkueen pelaajat ovat valmiita aloittamaan pelin, painetaan respawn
    huoneessa olevaa punaista nappia. Näytöllä näkyy tällöin että joukkue on valmiina. Kun
    toinenkin joukkue painaa valmis, alkaa 15 sekunnin lähtölaskenta näytössä.
    Areena ei tarjoa pelinvetäjää, vaan tässä toimivat pelaajat itse. Jos paikalla ei ole "vakituisia"
    pelinvetäjiä, voi tämän roolin ottaa joku paikalla olevista pelaajista. Tarvittaessa pelinvetäjiä
    voi olla useampia. Jos toimit pelinvetäjänä, kunnioita Areenan omia sääntöjä ja pyri myös
    vetämään normaalit viikkopelit vakiintuneiden sääntöjen puitteissa. Jos haluat / pelaajat
    haluavat näihin poikkeuksia, niistä tulee olla kaikkien paikalla olevien pelaajien hyväksyntä ja
    yhteisymmärrys.


    Viralliset pelaajat saavat korvausta pelien vetämisestä. Mikäli olet kiinnostunut olemaan
    virallisena pelinvetäjänä, olethan yhteydessä ASA:n asiakaspalveluun.


    ERIKOISTAPAHTUMISSA VOI OLLA POIKKEAVAT SÄÄNNÖT, JOTKA KYSEISEN PELIN
    VETÄJÄ OHJEISTAA. ERIKOISTAPAHTUMIEN SÄÄNNÖT EIVÄT VOI KUMOTA ALUSSA
    MAINITTUJA ASA AREENAN OMIA SÄÄNTÖJÄ.

bottom of page